Szeretettel vár benneteket a Vissza a Vadonba csapata rendhagyó Erdei SzenzoMotoros Tornára, az ESMT-re: naponta több alkalommal is megyünk veletek az erdőbe és fantasztikus trénereink jól megmozgatnak benneteket játékos feladatokkal.
Vezeti: Kákonyi Éva
Találkozás: Aprófalva
Az ESMT-ről
Az ESMT jelentése: Erdei SzenzoMotoros Torna
A szenzomotoros torna olyan mozgásra és beszédre épülő feladatok rendszere, amelyek meghatározott sorrendben, ismétlésszámban, heti rendszerességgel, egyénre-csoportra szabva segíti a gyerekek idegrendszeri érését illetve az egyes területeken található deficitek mérséklését, megszüntetését.
MIÉRT VAN SZÜKSÉG A FEJLESZTÉSRE?
A tendencia sajnos azt mutatja, hogy egyre több gyermek szorul fejlesztésre a mai mozgásszegény életmód és a kütyük által uralt világban.
SNI, ADHD, spektrumzavar, figyelemzavar, magatartászavar - repkednek a gyerekekre aggatott címkék, diagnózisok.
Ma egy ovis csoportban, iskolai osztályban már több az atipikus fejlődésű gyermek, több a problémás, mint a problémák nélküli.
A szenzomotoros tornák, amilyen az Ayres, a TSMT, az INPP vagy Homloklebeny torna, az idegrendszer hálózatépítésével segíti a gyerekeket (néha a felnőtteket is…) abban, hogy a fentebb felsorolt problémák mérséklődjenek, esetleg megszűnjenek.
Mi ezekkel a terápiákkal megyünk karöltve, hozzáadva az erdő és a természet által adott erőkkel.
MIÉRT JÓ AZ ERDŐBEN SZENZOMOTOROS FEJLESZTÉST CSINÁLNI?
Sok esetben nem “elég” az ingerkereső gyermekeknek a tornaterem által nyújtott tér, legyen az bármennyire is izgalmasan vagy érdekfeszítően berendezve.
Az erdő, a patak, egy fatörzs vagy kötélpálya olyan mértékben köti le a figyelmüket és tartja őket fókuszban, hogy eredményesebben maradnak az adott feladatban.
Nekik nagy kaland a fáramászás, a farönkökön való munka vagy a patakon átkelés, mely minden évszakban más és más élménnyel gazdagítja a terápiát.
Olyan ingeráradat éri őket - jó értelemben - az erdőben, a mezőn, ami a feladatok által adott ingereket is kiegészítik.
Ha ilyen környezetben képes a feladat motoros végrehajtására, akkor idővel az osztályteremben, vagy az oviban is képes lesz az ottani feladatokat elvégezni, vagy figyelni rájuk.
Az erdőben végzett fejlesztéseink erősítik az immunrendszert, magabiztosságot adnak a gyerekeknek, javítja a koordinációjukat, a szociális készségeiket.